Gesty i słowa


2020-05-20

Mowa ciała może dostarczyć wiele cennych informacji. Nasze ciało potrafi powiedzieć bardzo dużo i może pomóc w lepszym zrozumieniu tego, co inni naprawdę mają na myśli. Mowa ciała (ang. „body language”) obejmuje zwykle takie komunikaty niewerbalne, jak: gesty i ruchy ciała, mimikę, postawę i ukierunkowanie ciała, ruchy oczu i odruch źreniczny, sposób używania przestrzeni interpersonalnej. Komunikacja niewerbalna, tam gdzie jest zsynchronizowana z językiem słów, wspiera komunikację werbalną. Jeżeli dziecko nie zauważa czy też nie rozumie tych gestów może to prowadzić do znacznych trudności w komunikacji z otoczeniem, ponieważ nie będzie reagowało i podejmowało odpowiednich zachowań uwzględniających relacje z drugą osobą. Dlatego zapraszam do kart przedstawiających różne gesty i mowę ciała, które pozwolą sprawdzić i utrwalić czy też nauczyć dziecko podstawowych gestów.

„Gesty i mowa ciała” (PDF)
Myślenie przyczynowo-skutkowe rozwija u dzieci umiejętność rozumienia tego, co było najpierw, co potem, co było przyczyną, a co jest skutkiem oraz linearnego porządkowania bodźców. Kształtowanie myślenia przyczynowo-skutkowego warunkuje zdolność przewidywania konsekwencji własnych działań, usprawnia jednocześnie umiejętność skutecznego planowania i unikania błędów w codziennym postępowaniu.

Zapraszam do 4 historyjek obrazkowych przygotowanych przeze mnie dla dzieci w formie gier.

https://learningapps.org/watch?v=ppm0erica20

https://learningapps.org/watch?v=pd2fvexwa20

https://learningapps.org/watch?v=pu6ke5st320

https://learningapps.org/watch?v=px85rurm220

Dodatkowo zapraszam dzieciaki do prostej gry w domino, ale tym razem trzeba dopasować do siebie odpowiednie minki. Grę należy wydrukować, pociąć i warto zalaminować. Udanej zabawy!

Domino emocje (PDF)