Wspomaganie rodziców w procesie dydaktycznym dzieci - dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi


2020-06-15

Grupa I:

Percepcja wzrokowa 1

Percepcja wzrokowa 2

Percepcja słuchowa

Grafomotoryka

Mała motoryka

Duża motoryka

Grupa III:

Percepcja wzrokowa

Percepcja słuchowa:

Dziecięce masażyki – M. Bogdanowicz

Przyszła myszka do braciszka. [opuszkami palców na plecach dziecka wykonujemy posuwiste i delikatne ruchy]
Tu zajrzała, tam wskoczyła, [lekko łaskoczemy dziecko za jednym uchem, następnie za drugim]
A na koniec tu się skryła. [wsuwamy palec za kołnierzyk]

Płynie, wije się rzeczka [rysujemy na plecach dziecka falistą linię]
Jak błyszcząca wstążeczka. [delikatnie drapiemy je po plecach]
Tu się srebrzy, tam ginie, [wsuwamy palce za kołnierzyk]
A tam znowu wypłynie. [przenosimy dłoń pod pachę i szybko wyjmujemy]

Wspinał się pajączek po rynnie. [wędrujemy palcami od dołu ku górze po plecach dziecka]
Spadł wielki deszcz i zmył pajączka [rozkładamy na plecach płasko obie dłonie i szybko przesuwamy je w dół]
Zaświeciło słoneczko, [masujemy plecy ruchem okrężnym]
Wysuszyło pajączka, rynnę i… [masujemy tak długo, aż poczujemy ciepło]
Wspinał się pajączek po rynnie… [zaczynamy od początku.]

 

Drzewom we włosy dmucha wiatr, [dziecko jest odwrócone do nas plecami, dmuchamy w jego włosy]
A deszczyk kropi: kap, kap, kap. [leciutko stukamy po plecach dziecka]
Krople kapią równiuteńko, [głaszczemy je po włosach i ramionach]
Szepczą cicho: „mój maleńki, [wodzimy opuszkami po plecach dziecka]
Śpij już, śpij, śpij, już śpij, już śpij…”

Leci listek, leci przez świat [wędrujemy opuszkami palców dwa razy]
Gdzieś tam na ziemię cicho spadł. [lekko naciskamy je w jednym miejscu]
Leci drugi, leci trzeci, [szybko, z wyczuciem stukamy wszystkimi palcami]
Biegną zbierać listki dzieci. [jak wyżej]
No, a potem wszystkie liście [głaszczemy dziecko po plecach]
Układają w piękne kiście. [jak wyżej]

Grafomotoryka

Motoryka mała

Duża motoryka

Grupa V:

Percepcja wzrokowa 1

Połącz z plecakiem te przedmioty, które przydadzą się na wyprawę w góry,a z torbą te, które nalezy zabrać ze sobą na plażę. Może wśród tych przedmiotów są takie, które przydadzą się w oba te miejsca?"

Percepcja wzrokowa 2

Percepcja słuchowa 1

Percepcja słuchowa 2

Grafomototyka

Mała motoryka

Wypełnij schemat lodów dowolną techniką -" pokoloruj, pomaluj farbami, wykonaj wydzieranke z kolorowego papieru, lub kuleczkami z bibuły. Niech lody będą kolorowe i w Twoim ulubionym smaku "

Duża motoryka