Wspomaganie rodziców w procesie dydaktycznym dzieci - grupa IV
22.06.2020 - 30.06.2020
I. Blok tematyczny „Nadchodzi lato”
1. Oglądanie filmu edukacyjnego „Lato”- zapoznanie dzieci z datą rozpoczęcia astronomicznego lata - 20 czerwiec, w oparciu o obejrzany film zachęcenie dzieci do samodzielnych wypowiedzi na temat oznak nadchodzącego lata. Zabawa muzyczno-ruchowa „Taniec pszczółki Mai”
2. Letnie karty pracy - kolorowanie obrazków według kodu kolorystycznego, utrwalenie nazw podstawowych barw
3. Oglądanie bajki edukacyjnej „Poznajemy z Lulkiem nazwy miesięcy", zapoznanie dzieci z nazwą aktualnego miesiąca - czerwiec. Wspólne powtarzanie poszczególnych nazw miesięcy. Nauka krótkich wierszowanych tekstów o wakacyjnych miesiącach: czerwcu, lipcu, sierpniu.
CZERWIEC Jestem Czerwiec – miesiąc dzieci. W dniu ich święta słońce świeci. Dla nich radość i truskawki. W szkołach pustoszeją ławki. A dlaczego? Macie racje - Zaczynają się wakacje!
LIPIEC Lipiec – tak na imię mam. I w prezencie daję Wam Słońce, ciepło, morza szum. Tłum na plażach, w górach tłum. Tutaj skały, tam muszelki. I owoców wybór wielki.
SIERPIEŃ Jestem Sierpień – ciepły, miły. Pola zbożem obrodziły. Kombajn ścina złote kłosy, A na łąkach sianokosy.
4. „Bańki mydlane” - podczas wspólnej zabawy rodzice i dzieci wykorzystują gotowy płyn mydlany lub przygotowują go według domowego przepisu a następnie wydmuchują przez słomki jak największą bańkę mydlaną, liczą bańki małe i bańki duże.
5. Matematyczne karty pracy - określanie położenia piłki: karty pracy cz. IV str. 72 - utrwalenie kierunków lewa strona, prawa strona, na dole na górze, na środku: dzieci wykonują zadanie z pomocą rodziców wykonują zadanie według ich poleceń. W prawym górnym rogu kartki narysuj słoneczko, jednocześnie wypowiadając zdanie „Wakacje muszą być słoneczne”, w lewym dolnym rogu kartki narysuj kwiatek „Wakacje muszą być pachnące”, w lewym górnym rogu lody "Wakacje muszą być słodkie", w ostatnim rogu kartki skrzynię „Wakacje muszą być tajemnicze”, na środku kartki narysuj siebie na wakacjach.
6.Zabawa "Rytmiczne buty"- rozwijanie poczucia rytmu.
7. Ćwiczenia grafomotoryczne - rysowanie po śladzie i samodzielnie. Karty pracy cz. IV str.73
8. Piosenka pt. „Lato na wakacjach” - zapoznanie ze słowami i melodią piosenki, rozmowa na temat treści, dowolna ilustracja ruchowa, odtwarzanie rytmicznego przebiegu piosenki klaskaniem, tupaniem, uderzaniem dłońmi w uda itp.
9. "Zagadkowe lato" - rozwiązywanie zagadek o tematyce letniej, próby wymyślania własnych zagadek, głoskowanie odgadniętych nazw.
10. „Malowane kamyki” - podczas rodzinnej wycieczki dzieci szukają kamyków o różnych kształtach. Przyniesione skarby malują farbami według własnego pomysłu lub inspirują się przygotowanymi pomysłami.
II.Blok tematyczny „Moje wesołe chwile w przedszkolu”
1. Praca z obrazkiem - wypowiedzi dzieci na temat: Co Ada robiła kiedyś? Co robi teraz? Co będzie robić w przyszłości? - karty pracy cz. IV str. 74.
Zabawa muzyczno - ruchowa dla dzieci i rodziców - czerpanie radości ze wspólnej zabawy.
2. „Moje ulubione zajęcia w przedszkolu” - karty pracy cz. IV str.73 - wykonanie zadania zgodnie z poleceniem, wypowiedzi dzieci na temat ulubionych przedszkolnych zabaw.
3. „W przedszkolu” - z pomocą rodziców odczytywanie tekstu obrazkowo-wyrazowego - karty pracy cz. IV str. 75.
Zabawa muzyczno - ruchowa „Blu tańczy Baby Shark"
4. „Przeczytaj z rodzicem i odpowiedz" - karty pracy cz. IV str. 77 - wypowiedzi dzieci na temat "czego nauczyliśmy się w przedszkolu".
„Zagraj w grę” - z pomocą rodziców dzieci grają w grę planszową przestrzegając jej reguł.