Wspomaganie rodziców w procesie dydaktycznym dzieci - grupa V


2020-05-17

1.Słuchanie utworu M. Buczkówny pt. "Łąka". Opowiadanie o wyglądzie łąki w maju (co rośnie na łące, dlaczego ludzie koszą łąki, czy żyją tu jakieś zwierzęta).

 

Na łąkę trzeba iść rano
Kiedy jeszcze jest rosa-
Cichutko przystanąć i słuchać
Jak brzęczy pszczoła,
jak bąk, a jak osa
Patrzeć jak skrzydła motyli
Zamykają się i otwierają
Jak mała biedronka
Na łódce z listka płynie
Po zielonym kołysaniu-
A potem trzeba się pochylić
Nad każdym kwiatem

i zapytać jak mu na imię.

 

2."Wędrówki Skrzata Borówki"- film edukacyjny o roślinach i zwierzętach mieszkających na łące.

3. Zadania na spostrzegawczość: do kogo należą części obrazka, dopasuj cienie, otocz pętlą mieszkańców łąki, dorysuj brakującą liczbę zwierząt.

4. Zabawa słowna "Dokończ". Dziecko kończy zdanie wypowiedziane przez dorosłego:
Zwinny jak....(jaszczurka)
Powolny jak....(ślimak)
Zielony jak....(żaba)
Kolorowy jak ....(motyl)
Niebieski jak.....(niezapominajka)


5. Zadania graficzne i ćwiczące słuch fonematyczny Kart pracy cz IV str.39-46.

6.Ćwiczenia artykulacyjne na podstawie wiersza M.Dynowskiej ŻABY
   Naśladowanie odgłosów żab (rade, rade, kum, kum, ach, ach)
Zebrał się żabek tłum
rade, rade, rade,
kum, kum, kum!
Czy jest kto?
Czy jest pan?
Jaki pan?
Pan bocian.
(dziecko odpowiada napytanie)
Och! Jest, jest!
Rade, rade, rad!
Kopę żab
od poranka zjadł.
Kum, kum, kum,
ach, ach, ach!
Kumie mój co za strach.


7. Stemplowana łąka- propozycje pracy plastycznej z wykorzystaniem farb, pędzli, papiery, patyczków kosmetycznych itp.

8. Wykonywanie prostych zadań matematycznych z zakresu dodawania i odejmowania w granicach 10- film Bajki Gilusia.

9. Nauka słów i melodii utworu muzycznego BAL NA ŁĄCE Określanie nastroju piosenki, jej tempa, nazywanie zwierząt: świerszcz, biedronka, bąk, mysz, pszczoła

Kiedy świeci słoneczko
to na łące, nad rzeczką,
świerszcze stroją skrzypeczki,
do wiosennej poleczki.

 

Dylu, dylu już grają,
grube bąki śpiewają,
myszki tańczą poleczkę,
sapią przy tym troszeczkę.

 

A trzy małe biedronki,
nie chcą tańczyć tej polki,
i czekają na walca,
aby tańczyć na palcach.

10. Spacer z mamą lub z tatą- oglądanie łąki, nazywanie roślin łąkowych, poszukiwanie świerszcza, mrówki, biedronki, pszczoły itd.


11. Powtórzenie zdobytych wcześniej wiadomości o łące - liczenie motylków, porównywanie
ich liczby i wielkości. Zabawa do piosenki "Wiosenna łąka" (film Majowa łąka).

12.Zabawa matematyczna "Jestem bankierem" . Zapoznanie z monetami 1zł, 2zł, 5zł, banknotem o nominale 10zł. Rozmowa na temat banku. Podział liczby 10 na składniki z wykorzystaniem monet 1zł, 2zł i 5zł np.10 zł = 1zł+2zł+2zł+5zł lub 10zł= 5zł+5zł.