Praca zdalna grupa VI w dniach 29.03 - 02.04.2021
Realizowana w nadchodzącym tygodniu tematyka:
„Nadchodzi Wielkanoc"
1. „Wielkanocne malowanie” - karty pracy cz. IV str. 60
W oparciu o ilustrację i przeczytany tekst (czytanie samodzielne lub z pomocą rodziców) zachęcenie dzieci do poprawnych wypowiedzi. Odkrywanie liter f, F: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej na wyrazach podstawowych farby, Franek. Zapoznanie z ich wyglądem graficznym, wyszukiwanie wyrazów rozpoczynających się na głoskę f, dzielenie ich na sylaby i głoski, określanie w wyrazach samogłosek i spółgłosek.
Do wykonania: karty pracy cz. IV str. 61-62
2. „Zabawy kolorami” – zabawy badawcze, podział kolorów na zimne i ciepłe (ciepłe –kierują nasze myśli ku słońcu, ciepłu; zimne – przypominają nam wodę, chłód niebo). Zachęcenie dzieci do samodzielnego poszukiwania sposobów uzyskiwania innych barw.
3. Co słychać w wielkanocnym koszyku? - słuchanie opowiadania S. Karaszewkiego „Wielkanocny koszyczek”. W czasie słuchania tekstu dzieci wykorzystują ilustracje zawarte w książce „Olek i Ada na szlaku przygód" str. 60-61.
Rozmowa na temat opowiadania, próba oceny przez dzieci zachowania mieszkańców wielkanocnego koszyka, zachęcenie do uzasadnienia swojej wypowiedzi.
Do wykonania: karty pracy cz. IV str. 63-65.
4. Zabawy muzyczno - ruchowe – rozwijanie sprawności ruchowej.
5. „Gdy skorupka jajka pęka”- praca z historyjką obrazkową, karty pracy cz. IV str. 66. Zachęcenie dzieci do opowiadania historyjki wg kolejności zdarzeń oraz nadawania tytułów poszczególnym obrazkom oraz całej historyjce.
Do wykonania: karty pracy cz. IV str. 66-67.
6. Zajęcia umuzykalniające - zapoznanie dzieci z piosenką „Biją dzwony”, rozmowa na temat treści piosenki, próby pamięciowego opanowania tekstu i melodii, określanie nastroju piosenki wesoła - smutna, odtwarzanie jej rytmicznego przebiegu za pomocą klaskania, tupania itp.
7. Matematyczne karty wielkanocne: karty pracy cz. IV str. 68-69.
8. Kółeczko – zabawa muzyczno-ruchowa, rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.
9. Przygotowania do Świąt Wielkanocnych - opowiadanie B. Kosmowskiej „Pamiętnik Kasi”. W oparciu o przeczytany tekst zachęcenie dzieci do samodzielnych wypowiedzi na temat zwyczajów świątecznych z zachowaniem odpowiedniej kolejności. (święcenie palm, porządki przedświąteczne, święcenie pokarmów, śniadanie wielkanocne, śmigus dyngus).
Do wykonania: karty pracy cz. IV str.70-71.
10. „Zajączek wielkanocny”- praca plastyczna. Pracę można wykonać dowolną techniką plastyczną lub zainspirować się zamieszczonymi propozycjami. Prosimy o przesłanie zdjęcia wykonanej pracy na adres annaoj88@op.pl