Wspomaganie rodziców w procesie dydaktycznym dzieci - grupa IV


2020-05-25

Blok tematyczny „Niby tacy sami a jednak inni”:

1. Słuchanie opowiadania A. Widzowskiej pt. „Piłka dla wszystkich” - rozmowa na temat treści opowiadania, zwrócenie uwagi na zachowanie tolerancji wobec dzieci niepełnosprawnych. Proponowane pytania do rozmowy: Co śniło się Frankowi? O czym opowiadał Adzie? Jak zachowali się chłopcy? Co zrobił ich kapitan? Kim został Franek na meczu? Co powiedzieli chłopcy Frankowi na pożegnanie? Co będzie ćwiczył Franek?

Praca z książką str. 82-83 - wspólnie z rodzicami czytanie krótkiego tekstu, układanie zdań do zamieszczonych ilustracji. Wyjaśnienie słowa tolerancja: cierpliwość szacunek, wyrozumiałość dla inności np. ktoś inaczej myśli, inaczej wygląda (jeździ na wózku, ma inny kolor skóry, ma nadwagę, nosi okulary).

Karty pracy cz. IV str. 54.

2.Osłuchanie z piosenką pt. „Jesteśmy dziećmi” - rozmowa na temat treści piosenki. Zabawa pt. „Ulubione zabawy”. W rytmie nagrania piosenki dzieci maszerują w różnych kierunkach na przerwę w muzyce dowolnym ruchem naśladują swoją ulubioną zabawę lub zajęcie, zabawę należy powtórzyć kilka razy. Dzieci podejmują próby solowego śpiewu piosenki.

3. Rozwijanie pojęć matematycznych „Co jest cięższe co jest lżejsze” - zabawy z zastosowaniem wagi szalkowej, porównywanie ciężaru różnych przedmiotów, określanie, który jest cięższy, a który lżejszy. Zachęcamy rodziców do wykonania wagi szalkowej wspólnie z dzieckiem przy wykorzystaniu wieszaka. Propozycja wykonania wagi z wieszaka.

Karta pracy str. 55

4. „Przedszkolna zumba” - próby opanowania krótkiego układu tanecznego, podjęcie wspólnej zabawy rodzic - dziecko, wytworzenie miłej radosnej atmosfery.

5. Ćwiczenia grafomotoryczne - doskonalenie sprawności manualnej podczas rysowania po śladzie, kolorowania obrazków.
Karty pracy cz. IV str. 59

6. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych - doskonalenie ogólnej sprawności ruchowej.

7. Praca plastyczna pt. „Dzieci z całego świata” - słuchanie i oglądanie teledysku do piosenki „Kolorowe dzieci” M. Jeżowskiej, omawianie charakterystycznych cech ich wyglądu. Wykonywanie pracy plastycznej na zadany temat według własnego pomysłu lub w oparciu proponowane wzory.

Propozycja 1

Propozycja 2

8.„Co się dzieje na obrazku” - wypowiedzi na temat obrazka, rozpoznawanie przedmiotów. Karty pracy cz. IV str.57

9. Opowiadanie na temat obrazka „Jak Ada i Olek obchodzili Dzień Dziecka” - układanie zdań na temat ilustracji, przeliczanie w zdaniach wyrazów.

Karty pracy cz. IV str. 58

10. „Balonikowe zabawy” - nadmuchiwanie balonika, ozdabianie go według własnego pomysłu (malowanie, naklejanie), zabawy dowolne z przygotowanym rekwizytem.