Wspomaganie rodziców w procesie dydaktycznym dzieci - grupa VI


2020-05-12

W tym tygodniu realizujemy temat „ Moja ojczyzna ”.

Poniedziałek:

W poniedziałek 1/ W tym dniu rozmawiamy nt. Polski i symboli narodowych.

Czytamy  opowiadanie Strękowskiej -  Zaremby,  dziecko przygląda się ilustracjom w książce zielonej ( s. 72 – 73 ), a następnie odpowiadają na pytanie : Co oznaczają kolory naszej flagi?, czytają tekst umieszczony pod obrazkiem , kończą zdanie.

Oglądamy wspólnie godło Polski, prosimy dziecko aby opisało jego wygląd, pytamy: Co łączy wszystkich Polaków? ( np. język, tradycja), zwracamy uwagę na stosowanie podczas wypowiedzi zwrotów  : jesteśmy Polakami, mieszkamy w Polsce, mówimy po polsku.

2/ Zapoznajemy z hymnem narodowym, podajemy tytuł hymnu Polski, przypominamy jego tekst, wyjaśniamy ,że podczas jego słuchania ( śpiewania ) obowiązuje odpowiednia postawa.

3/Wykonujemy ćwiczenia w książce cz 5. s.12,13, 14.

Opowiadanie

https://www.youtube.com/watch?time_continue=28&v=ioUutRw9WeQ&feature=emb_logo

https://www.youtube.com/watch?v=DCwEJ9tHt5c&feature=emb_logo

Wtorek

Wtorek to dzień, w którym „Podróżujemy do Warszawy”, wyjaśniamy znaczenie słowa stolica, zapoznajemy z herbem Warszawy. Dziecko słucha legendy o  powstaniu Warszawy,  i pokazujemy jej herb. 

 

2/  Karty pracy cz. 5. s. 17, 18, 19.

 Herb Warszawy

https://www.youtube.com/watch?v=lHmFohW0B1s&feature=emb_logo

Środa

 W środę  1/ Słuchamy  wiersza „ Kim jestes?”- rozmawiamy na jego temat ; O czym był ten wiersz?, Jakie znaki są bliskie sercu każdego Polaka?, Jak mówią o sobie ludzie, których ojczyzną jest Polska?

Pokazujemy mapę Polski, prosimy aby , dziecko pokazało, gdzie jest morze, gdzie są jeziora, góry, rzeki, duże miasta.

2/ wykonujemy ćwiczenia w książce cz. 5 s. 20, 21, 22, 23.                               

 

Mapa Polski

Wiersz

Moja ojczyzna

Czwartek

Czwartek .

1/ Poznajemy pojęcie Unia Europejska, wyjaśniamy dziecku , że chociaż każde z państw /należących do Unii Europejskiej/, ma swój język, swoje tradycje i swoją kulturę, to wszystkie mają coś wspólnego. Leżą w Europie i są członkami jednej wielkiej rodziny,którą jest Unia Europejska, a Polska również jest jej członkiem.

 

2/ Wykonujemy ćwiczenia cz .24, 25. ,

Bajka o Unii Europejskiej

https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=h58YVP1Zvmw&feature=emb_logo

Piątek

1 / Zapoznajemy się z symbolami Unii Europejskiej: przypominamy, że niektóre kraje leżące na kontynencie europejskim zawiązały tak zwaną unię czyli porozumienie, układ, umowę. Kraje te współpracują ze sobą , pomagają sobie. Można porównać Unię Europejską do domu , w którym wszyscy domownicy troszczą o siebie wzajemnie. Wyjaśniamy , że Unia Europejska ma również swoją flagę / pokazując /, jest ona symbolem wszystkich państw wchodzących w skład UE, dziecko opisuje wygląd , liczy gwiazdy na fladze, i wyjaśniamy , że na początku do Unii należało tylko 12 państw. Dlatego właśnie na fladze jest 12 gwiazd.

2 / Słuchamy hymnu Unii Europejskiej i wyjaśniamy , że UE ma również swój hymn ./ muzykę napisał niemiecki kompozytor Ludwig van Beethowen. Dziecko opisuje nastrój utworu. /

3 / Ćwiczenia w książce cz 5  s. 26 ,27.

 Flaga

https://www.youtube.com/watch?v=BiW4YNUmI5M&feature=emb_logo

https://www.youtube.com/watch?v=5VVAotBHuiM&feature=emb_logo