Wspomaganie rodziców w procesie dydaktycznym dzieci - grupa VI


2020-05-18

W tym tygodniu realizujemy temat „ Łąka w maju”.

Poniedziałek:

 1/ Poznajemy łąkę wiosną, rozpoznajemy kwiaty, zioła i mieszkańców łąki. Zachęcam do obejrzenia filmu o łące „Wędrówka Skrzata Borówki”.

2/ Poznawanie budowy kwiatu, wskazywanie odpowiednich części./ można pokazać dziecku np. ; prawdziwy kwiat mniszka pospolitego, stokrotki – dziecko wymienia i wskazuje poszczególne części roślin, i sprawdza czy inne kwiaty mają taką samą budowę.

3/ Wykonujemy ćwiczenia w książce cz 5. s28,29,30,31.

4/  Ćwiczenia dodatkowe.

 https://www.youtube.com/watch? v=LKLf5EN1Ff4

Wtorek:

Wtorek – słuchamy wiersza B.Formy „ Łąka” - rozmawiamy nt. Wiersza / Jak wygląda łąka?, Co robiły pszczoły na łące?, O czym marzyła osoba z wiersza?, Co można robić na łące?/

              „ Łąka”

Powiał letni wietrzyk łąka zapachniała, 

świeżą koniczyną pokryła się cała.

Brzęczą głośno pszczoły,pracują wytrwale.

Zapylają kwiaty , nie nudzą się wcale.

Słońce ciepłe blaski na ziemię wysyła.

Mienią się w nich skrzydła pięknego motyla.

Na łące tej chciałbym znaleźć się przez chwilę

I stać się prześlicznym barwnym motylem.

2/  Karty pracy cz. 5. s. 32, 33, 34.

3/ Ćwiczenia dla chętnych

Środa:

 W środę  1/ Słuchamy opowiadania „ BARWY OCHRONNE”

Dziecko przygląda się ilustracjom w książce i słucha opowiadania / książka zielona s. 74 – 77.

Rozmowa nt.opowiadania; /przyglądając się obrazkom w książce dzieci opowiadają o łące w maju, wymieniają nazwy kwiatów i zwierząt, które występują na łące. Odpowiadają na pytanie; dlaczego motyle są kolorowe, a żaby i pasikoniki zielone?, jakie zna jeszcze inne zwierzęta , które mają swój wygląd zewnętrzny ( barwy)  dostosowany ( dostosowane) do środowiska , w którym żyją?

2/ wykonujemy ćwiczenia w książce cz. 5 s. 35, 36.                               

Opowiadanie

Czwartek:

1/ Utrwalamy liczby i znaki matematyczne , rozwijamy umiejętności dokonywania obliczeń.

2/ Wykonujemy ćwiczenia cz .5 s. 37, 38, 39. ,

3/ ćwiczenia dodatkowe

Piątek:

 Piątek 

1 / Dzieci słuchają wiersza „ TĘCZA”. Recytując wiersz rodzic może malować farbami, / kolory: czerwony, niebieski, żółty, pomarańczowy, fioletowy, , zielony, granatowy/  czy też  mazakami, kredkami, barwne łuki  tęczy , zaczynając od dołu.

Rozmawiamy nt. Wiersza Ile kolorów ma tęcza?, Jakie kolory występują w tęczy?, Obok jakiego koloru znajduje się np. kolor pomarańczowy?, pytamy również o położenie innych kolorów. Pytamy ; Co to jest tęcza?, Jaki kształt ma tęcza?, - uzupełniamy wypowiedzi dzieci. (Tęcza to zjawisko optyczne i meteorologiczne. Powstaje na niebie wtedy, kiedy pada deszcz i świeci słońce. Dzieje się tak dlatego, że promienie słońca, kierując się w stronę ziemi, napotykają na swojej drodze krople wody . Przechodzą przez nie , w wyniku czego białe światło słoneczne zmienia się w wielobarwne widmo. Tworzy na niebie kolorowy most. )

2/ Słuchamy piosenki „Motyle na łące”- uczymy się śpiewać.

3 / Ćwiczenia w książce cz 5  s. 40, 41.

Tęcza