Wspomaganie rodziców w procesie dydaktycznym dzieci - grupa VI
W tym tygodniu realizujemy temat „ Łąka w maju”.
Poniedziałek:
1/ Poznajemy łąkę wiosną, rozpoznajemy kwiaty, zioła i mieszkańców łąki. Zachęcam do obejrzenia filmu o łące „Wędrówka Skrzata Borówki”.
2/ Poznawanie budowy kwiatu, wskazywanie odpowiednich części./ można pokazać dziecku np. ; prawdziwy kwiat mniszka pospolitego, stokrotki – dziecko wymienia i wskazuje poszczególne części roślin, i sprawdza czy inne kwiaty mają taką samą budowę.
3/ Wykonujemy ćwiczenia w książce cz 5. s28,29,30,31.
https://www.youtube.com/watch? v=LKLf5EN1Ff4
Wtorek:
Wtorek – słuchamy wiersza B.Formy „ Łąka” - rozmawiamy nt. Wiersza / Jak wygląda łąka?, Co robiły pszczoły na łące?, O czym marzyła osoba z wiersza?, Co można robić na łące?/
„ Łąka”
Powiał letni wietrzyk łąka zapachniała,
świeżą koniczyną pokryła się cała.
Brzęczą głośno pszczoły,pracują wytrwale.
Zapylają kwiaty , nie nudzą się wcale.
Słońce ciepłe blaski na ziemię wysyła.
Mienią się w nich skrzydła pięknego motyla.
Na łące tej chciałbym znaleźć się przez chwilę
I stać się prześlicznym barwnym motylem.
2/ Karty pracy cz. 5. s. 32, 33, 34.
Środa:
W środę 1/ Słuchamy opowiadania „ BARWY OCHRONNE”
Dziecko przygląda się ilustracjom w książce i słucha opowiadania / książka zielona s. 74 – 77.
Rozmowa nt.opowiadania; /przyglądając się obrazkom w książce dzieci opowiadają o łące w maju, wymieniają nazwy kwiatów i zwierząt, które występują na łące. Odpowiadają na pytanie; dlaczego motyle są kolorowe, a żaby i pasikoniki zielone?, jakie zna jeszcze inne zwierzęta , które mają swój wygląd zewnętrzny ( barwy) dostosowany ( dostosowane) do środowiska , w którym żyją?
2/ wykonujemy ćwiczenia w książce cz. 5 s. 35, 36.
Czwartek:
1/ Utrwalamy liczby i znaki matematyczne , rozwijamy umiejętności dokonywania obliczeń.
2/ Wykonujemy ćwiczenia cz .5 s. 37, 38, 39. ,
Piątek:
Piątek
1 / Dzieci słuchają wiersza „ TĘCZA”. Recytując wiersz rodzic może malować farbami, / kolory: czerwony, niebieski, żółty, pomarańczowy, fioletowy, , zielony, granatowy/ czy też mazakami, kredkami, barwne łuki tęczy , zaczynając od dołu.
Rozmawiamy nt. Wiersza Ile kolorów ma tęcza?, Jakie kolory występują w tęczy?, Obok jakiego koloru znajduje się np. kolor pomarańczowy?, pytamy również o położenie innych kolorów. Pytamy ; Co to jest tęcza?, Jaki kształt ma tęcza?, - uzupełniamy wypowiedzi dzieci. (Tęcza to zjawisko optyczne i meteorologiczne. Powstaje na niebie wtedy, kiedy pada deszcz i świeci słońce. Dzieje się tak dlatego, że promienie słońca, kierując się w stronę ziemi, napotykają na swojej drodze krople wody . Przechodzą przez nie , w wyniku czego białe światło słoneczne zmienia się w wielobarwne widmo. Tworzy na niebie kolorowy most. )
2/ Słuchamy piosenki „Motyle na łące”- uczymy się śpiewać.
3 / Ćwiczenia w książce cz 5 s. 40, 41.